wodór

Wodór to jedno z najczystszych i najbardziej obiecujących źródeł energii, które zmienia oblicze przemysłu i transportu. W naszej firmie koncentrujemy się na innowacyjnych rozwiązaniach związanych z produkcją, magazynowaniem i wykorzystaniem wodoru. Realizujemy projekty, które wspierają transformację energetyczną i przyczyniają się do redukcji emisji CO2.

Stacje tankowania wodoru

Fabrum dostarcza kompletne rozwiązania dla stacji paliw, w tym produkcję wodoru, sprężanie, skraplanie, magazynowanie (GH2 lub LH2) i dystrybucję (GH2 lub LH2), przebudowę silników wysokoprężnych do współspalania zastępując 40% paliwa (olej napędowy) wodorem, co daje automatycznie redukcję emisji o 40%.

Fabrum zarządza całym procesem od projektu, oceny zagrożeń i ryzyka, zaopatrzenia, budowy i uruchomienia. Mogą być też zaangażowane lokalne firmy do współpracy.

Najważniejsze zalety naszych stacji to:

  • produkcja wodoru na miejscu

  • tankowanie pod ciśnieniem 350 i 700 bar

  • w pełni skalowalne wdrożenie

Fabrum we współpracy z HWR (największa w Nowej Zelandii firma transportowa posiadająca ponad 110 stacji tankowania) przerabia ciężarówki HWR na dual fuel i buduje sieć tankowania wodoru. 

Magazynowanie wodoru

Fabrum oferuje szeroką gamę standardowych i specjalnie dostosowanych systemów magazynowania ciekłego wodoru. Dzięki naszej opatentowanej technologii zarządzania gazem wylotowym możemy dostosować instalację tak, aby zmaksymalizować wydajność energetyczną Państwa rozwiązania magazynowania. Mamy dwudziestoletnie doświadczenie w budowie kriogenicznych zbiorników do zastosowań nadprzewodnikowych i magnetycznych.

ATUTY:

  • Od 10 kg do 4000 kg

  • Zintegrowane systemy dostarczania ogniw paliwowych

  • Wysokoprzepływowy transfer cieczy

  • Opatentowane systemy zarządzania gazem wylotowym

Pokładowe zbiorniki ciekłego wodoru

Opatentowana przez Fabrum technologia trójpłaszczowych zbiorników na ciekły wodór zapewnia lepszą izolację termiczną i szybsze tankowanie. Budujemy w pełni kompozytowe i w pełni stalowe, stacjonarne i pokładowe zbiorniki magazynowe.

Zbiorniki pojazdów naziemnych z zewnętrzną powłoką wykonaną z metalu są zaprojektowane z myślą o maksymalnej trwałości, podczas gdy zbiorniki lotnicze są w całości wykonane z zaawansowanych kompozytów, priorytetowo traktując najwyższy możliwy do osiągnięcia wskaźnik grawimetryczny i maksymalizując wydajność termiczną.

ATUTY:

  • 70% szybsze tankowanie

  • Opatentowany system dostarczania wodoru (HDS)

  • Wysoki wskaźnik grawimetryczny

  • Wysoki okres spoczynku

Skraplanie wodoru

Opierając się na dziesięcioletnim doświadczeniu w dostarczaniu kontenerowych rozwiązań kriogenicznych na całym świecie, instalacje ciekłego wodoru HLQ firmy Fabrum są przeznaczone do produkcji ciekłego wodoru w miejscu użytkowania i zarządzania gazem wylotowym (BOGM).

Fabrum dostarcza również najnowocześniejsze, nadające się do modernizacji instalacje do ponownego skraplania wodoru do BOGM istniejących systemów magazynowania ciekłego wodoru.

ATUTY:

  • 50 kg dziennie do 2 ton dziennie

  • Brak konieczności stosowania ciekłego azotu

  • Systemy bez strat

  • Szybkie włączanie/wyłączanie

Elektrolizery bezmembranowe

Fabrum, we współpracy z Clean Power Hydrogen ( CPH2 ), dostarcza opatentowany elektrolizer bez membrany. Bez konieczności stosowania katalizatorów z metali szlachetnych, te systemy elektrolizerów zapewniają bardziej wytrzymałe parametry operacyjne i znacznie dłuższą żywotność w porównaniu z innymi konkurentami. 

CECHY:

  • 25-letni okres eksploatacji
  • Kriogeniczna separacja wodoru od tlenu
  • Czystość wodoru na wyjściu 99,999%
  • Brak wymogu stosowania wody o wysokiej czystości