wodór
Wodór to jedno z najczystszych i najbardziej obiecujących źródeł energii, które zmienia oblicze przemysłu i transportu. W naszej firmie koncentrujemy się na innowacyjnych rozwiązaniach związanych z produkcją, magazynowaniem i wykorzystaniem wodoru. Realizujemy projekty, które wspierają transformację energetyczną i przyczyniają się do redukcji emisji CO2.
Stacje tankowania wodoru
Fabrum dostarcza kompletne rozwiązania dla stacji paliw, w tym produkcję wodoru, sprężanie, skraplanie, magazynowanie (GH2 lub LH2) i dystrybucję (GH2 lub LH2), przebudowę silników wysokoprężnych do współspalania zastępując 40% paliwa (olej napędowy) wodorem, co daje automatycznie redukcję emisji o 40%.
Fabrum zarządza całym procesem od projektu, oceny zagrożeń i ryzyka, zaopatrzenia, budowy i uruchomienia. Mogą być też zaangażowane lokalne firmy do współpracy.
Najważniejsze zalety naszych stacji to:
produkcja wodoru na miejscu
tankowanie pod ciśnieniem 350 i 700 bar
w pełni skalowalne wdrożenie
Fabrum we współpracy z HWR (największa w Nowej Zelandii firma transportowa posiadająca ponad 110 stacji tankowania) przerabia ciężarówki HWR na dual fuel i buduje sieć tankowania wodoru.


Magazynowanie wodoru
Fabrum oferuje szeroką gamę standardowych i specjalnie dostosowanych systemów magazynowania ciekłego wodoru. Dzięki naszej opatentowanej technologii zarządzania gazem wylotowym możemy dostosować instalację tak, aby zmaksymalizować wydajność energetyczną Państwa rozwiązania magazynowania. Mamy dwudziestoletnie doświadczenie w budowie kriogenicznych zbiorników do zastosowań nadprzewodnikowych i magnetycznych.
ATUTY:
Od 10 kg do 4000 kg
Zintegrowane systemy dostarczania ogniw paliwowych
Wysokoprzepływowy transfer cieczy
Opatentowane systemy zarządzania gazem wylotowym
Pokładowe zbiorniki ciekłego wodoru
Opatentowana przez Fabrum technologia trójpłaszczowych zbiorników na ciekły wodór zapewnia lepszą izolację termiczną i szybsze tankowanie. Budujemy w pełni kompozytowe i w pełni stalowe, stacjonarne i pokładowe zbiorniki magazynowe.
Zbiorniki pojazdów naziemnych z zewnętrzną powłoką wykonaną z metalu są zaprojektowane z myślą o maksymalnej trwałości, podczas gdy zbiorniki lotnicze są w całości wykonane z zaawansowanych kompozytów, priorytetowo traktując najwyższy możliwy do osiągnięcia wskaźnik grawimetryczny i maksymalizując wydajność termiczną.
ATUTY:
70% szybsze tankowanie
Opatentowany system dostarczania wodoru (HDS)
Wysoki wskaźnik grawimetryczny
Wysoki okres spoczynku


Skraplanie wodoru
Opierając się na dziesięcioletnim doświadczeniu w dostarczaniu kontenerowych rozwiązań kriogenicznych na całym świecie, instalacje ciekłego wodoru HLQ firmy Fabrum są przeznaczone do produkcji ciekłego wodoru w miejscu użytkowania i zarządzania gazem wylotowym (BOGM).
Fabrum dostarcza również najnowocześniejsze, nadające się do modernizacji instalacje do ponownego skraplania wodoru do BOGM istniejących systemów magazynowania ciekłego wodoru.
ATUTY:
50 kg dziennie do 2 ton dziennie
Brak konieczności stosowania ciekłego azotu
Systemy bez strat
Szybkie włączanie/wyłączanie
Elektrolizery bezmembranowe
Fabrum, we współpracy z Clean Power Hydrogen ( CPH2 ), dostarcza opatentowany elektrolizer bez membrany. Bez konieczności stosowania katalizatorów z metali szlachetnych, te systemy elektrolizerów zapewniają bardziej wytrzymałe parametry operacyjne i znacznie dłuższą żywotność w porównaniu z innymi konkurentami.
CECHY:
- 25-letni okres eksploatacji
- Kriogeniczna separacja wodoru od tlenu
- Czystość wodoru na wyjściu 99,999%
- Brak wymogu stosowania wody o wysokiej czystości
